Waarom trustspot dé Marketing Automation partner is?
Het proces van Marketing Automation
kennismaking en voorstel
Een van onze Online Marketing Consultants komt bij je langs om meer over Marketing Automation te vertellen en om jouw wensen te inventariseren. We bepalen op basis van het kennismakingsgesprek welke van onze pakketten het beste bij je past en maken een voorstel. Ook leggen wij alvast kort het proces uit, zodat je weet waar je aan toe bent.”
onboarding
We gaan aan de slag met de voorbereidingen. Denk hierbij aan het verzamelen van benodigde gegevens, het plaatsen van de automation code op je website en het aanmaken en activeren van accounts in SharpSpring of Mailchimp. Ook bekijken we of het nodig is om medewerkers van jouw bedrijf te betrekken in het proces en welke opleiding ze hiervoor nodig hebben. De training en uitleg nemen wij voor onze rekening
strategische sessie
De strategische sessie vindt plaats bij jou op locatie of bij ons op kantoor. Tijdens deze sessie bepalen we de strategie en lichten we het werken met de marketing automation tools toe. We bepalen het doel van Marketing Automation, definiëren pipelines en werken ze uit. Daarnaast inventariseren we wat we nodig hebben en bespreken we de taakverdeling.”
uitbreiden, evalueren en optimaliseren
Marketing Automation is een doorlopend proces. We zijn dus constant bezig om de workflows te verbeteren of om nieuwe workflows te creeren. Als de workflow een maand live staat, kunnen we de resultaten gaan evalueren. Moeten we de strategie bijschaven of de workflow aanpassen? Daarna kunnen we aan de slag met een nieuwe workflow.”