marketing-automation

Waarom trustspot dé Marketing Automation partner is?

Gedegen onderhoud is van essentieel belang voor een goed functionerende en beveiligde website. Helaas komt het steeds vaker voor dat websites worden gehackt of dat bepaalde elementen niet goed meer functioneren na verloop van tijd.

Het proces van Marketing Automation

100%

kennismaking en voorstel

Een van onze Online Marketing Consultants komt bij je langs om meer over Marketing Automation te vertellen en om jouw wensen te inventariseren. We bepalen op basis van het kennismakingsgesprek welke van onze pakketten het beste bij je past en maken een voorstel. Ook leggen wij alvast kort het proces uit, zodat je weet waar je aan toe bent.”

78%

onboarding

We gaan aan de slag met de voorbereidingen. Denk hierbij aan het verzamelen van benodigde gegevens, het plaatsen van de automation code op je website en het aanmaken en activeren van accounts in SharpSpring of Mailchimp. Ook bekijken we of het nodig is om medewerkers van jouw bedrijf te betrekken in het proces en welke opleiding ze hiervoor nodig hebben. De training en uitleg nemen wij voor onze rekening

90%

strategische sessie

De strategische sessie vindt plaats bij jou op locatie of bij ons op kantoor. Tijdens deze sessie bepalen we de strategie en lichten we het werken met de marketing automation tools toe. We bepalen het doel van Marketing Automation, definiëren pipelines en werken ze uit. Daarnaast inventariseren we wat we nodig hebben en bespreken we de taakverdeling.”

60%

contentcreatie

Wanneer de strategie bepaald is, kunnen we beginnen met het maken en ontwikkelen van de benodigde content. Denk bijvoorbeeld aan teksten en beeld voor landingspagina’s en e-mails, maar ook whitepapers, downloadbare content en andere lead magnets.”

40%

Workflows, pipelines en formulieren

Als we alle benodigde content hebben verzameld, is het tijd om de workflow, pipeline en opportunities in te stellen. Dit doet een van onze Technische Automation Specialisten. De workflow testen we uiteraard uitgebreid vóórdat hij live gaat.”

1%

uitbreiden, evalueren en optimaliseren

Marketing Automation is een doorlopend proces. We zijn dus constant bezig om de workflows te verbeteren of om nieuwe workflows te creeren. Als de workflow een maand live staat, kunnen we de resultaten gaan evalueren. Moeten we de strategie bijschaven of de workflow aanpassen? Daarna kunnen we aan de slag met een nieuwe workflow.”

Hoe werkt Marketing Automation?

Om de werking van Marketing Automation goed te kunnen begrijpen, is het noodzakelijk om het proces van de customer journey (klantreis) helder voor ogen te hebben. Hierbij maken we onder andere gebruik van het ‘See, Think, Do & Care-model’ van Google om de customer journey in kaart te brengen en strategieën te ontwikkelen om de klantreis te optimaliseren.

Waarom Marketing Automation?

Waar traditionele online marketing vooral gericht is op het direct laten converteren van bezoekers, richt Marketing Automation zich ook op de leads die nog niet bereid zijn om over te gaan tot conversie. Door deze groep al in de beginfase van de customer journey interacties aan te laten gaan met jouw bedrijf, verhoog je de kans dat leads uiteindelijk gaan converteren.
Rendement online marketing (ROI) maximaliseren 93 %
Meetbaar maken van de performance 90 %
Meer synergie tussen marketing en sales 92 %
Kwaliteit van de leads verhogen 89 %

Vaardigheden

Waarom trustspotdé Marketing Automation partner is?
Focus op het creëren van synergie tussen sales- en marketingprocessen 99 %
Altijd een dedicated team dat aan jouw Marketing Automation proces werkt 92 %
Gecertificeerde specialisten en certified agency 89 %
Full funnel marketing: automatiseer je lead nurturing proces 94 %